Pagina's

zaterdag 14 juni 2014

Oorbellen


Bijna alle meiden en vrouwen hebben tegenwoordig oorbellen. Ik heb ook al jaren oorbellen, ik heb ze stiekem van mijn moeder en oma gekregen toen mijn vader aan het werk was.
Omdat ik al jaren oorbellen draag, net als alle vrouwen in mijn familie, heb ik in de loop der jaren tips verzameld en deze wil ik graag met jullie delen. Op de foto hierboven zie je mijn oor met mijn mooiste oorbellen.




De grootte van oorbellen
  • Koop geen te kleine oorbellen, deze kunnen in je oor gaan zitten waardoor je oor vervormt. De oorbel die ik bovenin draag is veel te klein, ik kan deze oorbellen niet lang in, ze zijn leuk voor een avondje maar dan zie ik al dat er een klein deukje ontstaat.
  • Koop geen te zware hangende oorbellen, je gaatjes kunnen gaan uitscheuren
  • Let op bij grote oorbellen dat ze nergens aan blijven hangen, je gaatje kan dan uitscheuren.
 De dikte van het stokje
  • Als je altijd oorbellen draagt met een dun stokje, is je gaatje kleiner dan wanneer je oorbellen draagt met een dik stokje. 
  • Als je kleine gaatjes hebt, moet je uitkijken met dikke stokjes, als je oorbellen met een dik stokje in doet kan dit pijn doen. 
 Materiaal
  • Goud: Mijn voorkeur gaat uit naar gouden oorbellen. Gouden oorbellen zijn duurder dan niet gouden oorbellen maar de oorbellen verkleuren niet.
  • Zilver: Zilveren oorbellen verkleuren ook niet, net als gouden oorbellen. Zilveren oorbellen zijn gemiddeld goedkoper dan gouden oorbellen.
  • Chirurgisch staal: Oorbellen van Chirurgisch staal roesten niet. Deze oorbellen kunnen helaas wel verkleuren.
  •  Metaal: Hier ben ik echt op tegen. Metalen oorbellen kunnen gaan roesten, ze verkleuren snel en kunnen je gaatje laten verkleuren.
Mooi weer
  • Als je gaat zonnen doe dan je oorbellen uit. Als je een groot knopje draagt, en de dag daarna een kleine oorbel, dan kan je een tan-line zien!
  • als je gaat sporten, doe dan je oorbellen uit. Grote oorbellen zijn het meest irritant bij het sporten, ze zitten in de weg, en het ziet er niet praktisch uit.

Veel plezier met jullie oorbellen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten