Pagina's

donderdag 22 januari 2015

Biologie❤ Lievelingskikker




Hallo lieve iedereen,

Als toekomstig biologie leraar hou ik natuurlijk van heel veel dieren. Zoogdieren zijn mijn favoriete dieren en vissen vind ik ook geweldig. Van kikkers houd ik ook enorm veel. Ik heb lievelings  zoogdieren; katachtigen. Ik heb liefelings vissen, Goudvissen. En ik heb een lievelings kikker: De aardbei kikker.


Dit prachtige diertje heb ik regelmatig gespot in Costa Rica. Ik heb hem vooral gezien in de jungle in Tortuguero. De aardbeikikker ziet er niet altijd het zelfde uit. Je hebt de Bluejeans Frog, wat blauwebroek kikker betekent. De bluejeans heeft blauwe armen en benen. De aardbeikikker kan ook geen blauwe armen en benen hebben maar gewoon rood zijn met zwart/blauwe stippen

 De stippen zijn op deze foto duidelijk te zien.


Aardbeikikkers zijn kleine pijlgifkikkers. Ze worden maximaal 3 centimeter groot. Deze kikkers eten kleine insecten waaronder mieren. Het gif wat in het voedsel van de kikker zit gebruikt de kikker om zelf giftig te worden.

De kleur van deze kikker hoort predatoren af te schrikken. Vrouwtjes hebben een voorkeur voor extra rode mannetjes.

Hebben jullie een favoriete kikker?


xxx Tessa




Geen opmerkingen:

Een reactie posten