Pagina's

vrijdag 28 november 2014

Recept ❤ Superfoods; chiazaad, walnoten, honing + water & mandarijn


Hoi Allemaal,

Vandaag heb ik een recept voor jullie, een gezond en lekker tussendoortje.  Nu het iedere dag kouder wordt en bijna iedereen getroffen wordt met verkoudheid vind ik het tijd om gezonde recepten met jullie te delen.
Voor dit recept ben ik geinspireerd geraakt door superfoods. Superfood vind ik een begrip die nergens op slaat want heel veel producten vind ik gewoon super! (zoals water wat geen superfood is maar wat iedereen nodig heeft). De hedendaagse wereld gebruikt de term superfood wel dus ik gebruik de termen ook maar. Mandarijnen zijn heel erg lekker op dit moment en ze bevatten veel vitaminen, wat mij betreft is dit een echte superfood van de herfst. Lees verder voor het recept en foto's



Benodigdheden voor 2 personen:
  • 1 glas met water
  • 2 mandarijnen 
  • 1 eetlepel chiazaad
  • 1,5 walnoot
  • naar smaak honing
 Wat moet je doen:
- Doe één flinke eetlepel chiazaad in een glas met water en laat dit minimaal één uur staan.  
- Doe het mengsel chiazaad en water in een zeef en zorg er voor dat de korrels chiazaad niet meer met water gemengd zijn. Het chiazaad heeft veel water opgenomen en daarom zit er een soort gel o het zaadje heen.
- Vul twee glazen met wat chiazaad en doe er mandarijnenpartjes in. Per glas één mandarijn.
- Vul de glazen met het overgebleven chiazaad
- Versnipper anderhalve walnoot en strooi de snippers over het chiazaad in het gas.
- Giet wat honing over de walnoten
- Smullen maar!!!

Ik heb nog twee foto's voor jullie waarvan ik zelf erg veel honger krijg, hmmm lekker <3


Wat zijn jullie lievelings gezonde tussendoortjes?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten