Pagina's

donderdag 21 mei 2015

Natuur ❤ een dagje varen tussen de weilanden

Hoi lieve allemaal,
Laatst was het heel mooi weer. En met mooi weer wil ik maar één ding, en dat is buiten zijn. Ik ben de hele dag buiten op het water geweest en heb veen foto's gemaakt, kijken jullie mee?



Ik vind het altijd spannend om door een bruggetje heen te varen. Je weet nooit van te voren hoe veel spinnen onder de brug zitten! Toen ik onder deze brug door voer was ik snel gerustgesteld. Geen enkele spin te bekennen, ik vind het donker licht contrast onder een brug altijd zo mooi.

Twee pulletjes en vader en moeder meerkoet.

De boot vastmaken aan het riet, dan drijven we niet weg!

Bootje gemaakt van riet, de bootjes varen echt! Het gebogen gedeelte van het riet vangt wind op waardoor het riet met de wind mee weg vaart.

Grutto hoog in de lucht! Ik hoorde de hele tijd Grutto Grutto Grutto Grutto, ik heb dan ook een hoop grutto's gespot!

Bertha de koe.

Nestje met meerkoet eitjes. Altijd als ik langs het nestje vaar zit er één meerkoet op de eitjes. Geen idee of het papa of mama meerkoet is. Bij het nest zit altijd maar één meerkoet. De andere ouder is nooit ergens te bekennen. Meerkoetje was boos toen ik dicht bij de eitjes kwam, ik heb de meerkoet een stukje kaal brood gegeven. Ik denk dat ze in dr eentje de eitjes verzorgd.


Dit waren de foto's.
Genieten jullie de laatste dagen ook zo van het weer?

xxx Tessa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten