Pagina's

zondag 17 mei 2015

Natuur ❤ Kikkers zoeken in Nederland #1

Hoi Lieve allemaal,
soms heb ik het idee dat ik maar een raar meisje ben. Gister avond had ik weer dat idee, dat ik gewoon niet de gedachten heb van een gemiddeld mens. Rond één uur werd ik wakker en ik hoorde kikker geluiden. Ik hoor ze al drie dagen en ik besloot om op pad te gaan. Met hoofdlampje, 2 vesten, zomerjas en mijn liep ik de woonkamer in. Toevallig zat mijn vriend samen met zijn vrienden beneden te gamen. Iedereen besloot mee te gaan op weg naar de kikkerzoektocht.

 
 
Het duurde een poos voordat we kikkers vonden. We liepen eerst rondom het huis en daarna naar het winkelcentrum in de stad. We konden maar geen dieren vinden, behalve een paar Wilde katten! Hierboven zie je de gevaarlijkste kat. Deze kat volgt je de hele tijd, om dan op sommige momenten ineens kopjes te geven! Heel irritant als je aan de slootkant staat om kikkers te zoeken!

We vonden steeds geen kikkers dus we besloten de kleine natuurplekjes in de stad te verlaten en de sloot langs de provinciale weg te volgen. We vonden eindelijk andere dieren dan Wilde katten.
 Deze prachtige slak liep over het grindpad naast de sloot. Ik kan wel een heel fascinerend verhaal over slakken verzinnen, maar deze blog gaat over de zoektocht naar kikkers. Ik praat wel een andere keer over een gevaarlijke slakkenzoektocht.

Terwijl we naar de slak keken hoorden we kikkers! Ik werd helemaal enthousiast en liep door het mega hoge gras (tot borst hoogte) en stond naast de sloot. Het gekwaak kwam van verder weg. We moesten de weg over steken.  We stonden aan de rand van de weg toen de politie langs reed. Pfew, we werden niet aangehouden.  (het ziet er denk ik best raar uit iemand met een hoofdlampje, in de middle of nowhere midden in de nacht.) Toen de politie op veilige afstand was staken we de weg over. Geen kikker geluiden meer.. We liepen door en kwamen langs een veld met moestuintjes. De moestuin van de opa van mijn vriend staat hier.

We liepen langs alle tuintjes en keken in alle slootjes en zagen niks. Tot dat we een plons hoorde. We zagen een kikker! Een prachtige kikker met een fel groene streep. Ik dacht vroeger altijd dat we alleen maar bruine en donker groene kikkers hadden. Ik wist helemaal niet dat er ook kikkers in Nederland waren met fellere groene kleuren.

Deze kikker behoort denk ik tot de familie van Echte kikkers, Het geslacht van de groene kikkers en noemen wij de groene kikker of de meerkikker.
Ik weet niet zeker of deze kikker de meerkikker is. Ik hoop iniedergeval dat ik het goed gegokt heb ;)

Weet iemand zeker van welk soort deze kikker is?


xxx Tessa




Geen opmerkingen:

Een reactie posten